Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2009. június 10., szerda

Tortilla salátával, grillezett szejtán csíkokkal


Egyik nagy kedvencem a tortilla.
 Kedvencem, mert ha utazunk, vagy egész nap dolgozós napom van akkor csak zöldségekkel, salátával, tofuval, vagy "grillezett" szejtán csíkokkal megtöltöm, feltekerem, alufóliába csomagolom és kész is van az aznapi ebéd, útravaló stb.:)
Tehát kényelmes és egészséges, (ajánlom az élesztős kenyerek, péksütemények helyett).

Az elkészítése pofon egyszerű!

Hozzávalók:

200g teljeskiőrlésű tönköly liszt,
200 g fehér tönköly liszt
1 csapott kávéskanál himalaya só
kb. 150 - 200 ml víz
3-4 evőkanál olíva olaj


A hozzávalókból tésztát gyúrunk, addig dolgozzuk amíg elválik az edény falától.
Sodrunk egy hosszú "rudat" és kb. 8-10 részre vágjuk.
A felosztott részekből gombocót formázunk és egyenként kerek formára nyújtjuk kb. 0.3 mm vastagságúra.
Előmelegített teflon edénybe kevéske zsiradékot teszünk és kisütjük a tortilláinkat.
Addig sütjük amíg hólyagos nem lesz , mindkét oldalát, ( kb. 2 perc oldalanként).

Nem szabad sokáig sütni, mert száraz - kemény lesz és nem tudjuk majd feltekerni!

Ha kihűltek légmentesen záródó zacskóban hűtőben tárolhatjuk.
Én lefagyasztani is szoktam, amikor előveszem picit felmelegítem teflon edényben és már tölthetem is!

Jelen esetben vegyes salátával töltöttem , amelyet olíva olajjal locsoltam meg, és grillezett szejtán csíkokkal gazdagítottam! Készíthetünk hozzá pirított mandula, napraforgó magot is, bármivel megtölthetjük, egyedül a krémekkel kell vigyázni, mert átázhat ha sokáig tároljuk.


Grillezett szejtán ( búza hús) csíkok:


250 g kész szejtán
grill fűszer keverék ( én a helyi arab boltban szoktam vásárolni)2-3 evőkanál olíva olaj, vagy pálma zsír a sütéshez.
só, ízlés szerint
1-2 cikk fokhagyma

Serpenyőben felhevítjük a zsiradékot és a csíkokra vágott szejtánt megpirítjuk állandó keverés mellett, fűszerezzük, aki szereti a fokhagymát ( én nagyon) ,préselhet bele 1-2 cikket.






2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szia Emi! Nézz be hozzám kérlek: http://thechefviki.blogspot.com/2009/06/7-seconds.html

Névtelen írta...

Ma ilyen tortillát ettünk ebédre, isteni! És elronthatatlan!
Nagyon tetszik a blogod, a következő a szejtánsütés lesz, amit innen fogok megtanulni. :)
Köszönöm a receptet, szia: Judit
U.i.: nálam sokkal több vizet vett fel (kb. 5 dl-t), de így is tökéletes lett!