Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2009. december 26., szombat

Vegán diós mákos bejgli

Bejgli nélkűl nincs karácsony! Aki kibírja, hogy nem eszik bejglit ilyenkor, minden tiszteletem az övé. Mert én rögtön melegen szinte felfaltam egy egészet, azért volt egy kis segítségem, nemis egy hanem kettő:)
És én naív azt hittem, hogy a három bejgli túl sok lesz és ránk szárad!
Idén élesztővel csináltam, könyebb lett így a tésztája. A másik elvem a bejglinél, hogy jó sok töltelék legyen benne. Nemigazán szeretem az olyan bejglit ahol a tészta között kígyózik egy vékonyka csík töltelék gyanánt.



Hozzávalók: ( 3 bejgli lett belőle: 1 diós, 1 mákos, 1 vegyes)

650 g teljes kiörlésű búza liszt
1 zacskó instant bió élesztő ( Dm-es)
4 evőkanál nádcukor
kevéske növényi tej
250 g bio margarin
2 -3 evőkanál szója joghurt

Habár nem szükséges az instant élesztőt felfuttani , most biztosra akartam menni, mert a multkori pogácsámat nem kelesztette meg csak úgy simán.
Ezért egy kevés meleg növényi tejben csomómentesre kavartam, hozzáadtam 1-2 kanál lisztet amellyel szintén elkevertem és meleg helyen., letakavarva kelesztettem. Amikor megkelt, hozzáadtam a liszthez, margarinhoz és a szója joghurthoz, cukorral összegyúrtam és addig dolgoztam a tésztát amíg elvált az edénytől és rugalmas nem lett. Ha szükséges szórhatunk hozzá még kevés lisztet. Letakarva meleg helyen tovább pihentettem, addig megcsináltam a töltelékeket.

Diós töltelék:

300 g darált dió
2 evőkanál nádcukor,(  vagy 2 evőkanál  méz)
1 citrom reszelt héja, 1/2 citrom leve
1, 1.5 dl rizstej
3 evőkanál barack lekvár

Mák töltelék:

300 g darált mák
2 evőkanál cukor ( vagy 2 evőkanál méz)
100 g mazsola
2 db. reszelt alma
1,5 dl rizstej

Mindkét esetben a növényi tejjel, cukorral , mákosnál mazsolával, reszelt citrom héjjával össze kevert masszát, kis lángon , kevergetve főzzük. Amikor a dió és a mák megpuhult akkor a dióshoz hozzá adjuk a lekvárt, a mákoshoz a reszelt almát.

A tésztánkat egyenként  3 db,  kb.25 dkg  gombócokká osztjuk .

Vékony téglalap alakúra kinyújtjuk és tetszés szerint megkenjük a töltelékkel, majd feltekerjük, végeit be nyomkodjuk , tetejét megszúrkáljuk és kevés növényi tejjel elkevert mézzel le kenjük, vagy szórhatunk a tetejére barna nádcukrot.
Hosszú gerinc formákba  tesszük őket és letakarva, kb.: 20 percet még pihentetjük. Előmelegített sütőben 150 fokon, 15 perc múlva 100 fokon  még 45 percig sütjük.
Tavaly nem tettem hosszú tepsibe és szép lapos terebélyes bejglik lettek. most nem volt alkalmuk csakis felfelé nőni.

Nincsenek megjegyzések: