Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2009. május 31., vasárnap

Rakott zöldség bazsalikomos pesztoval


Hosszú hétvége, és fárasztó...habár kellemes fáradság amikor az ember esküvőről babazsúrra rohan, másnap pedig kerti partyra. Elég zsúfolt program mégis belefért egy kis főzőcske, mert hát enni azért kell, kis családom rögtön reklamál ha nincs vmi rendes ebéd az asztalon:)

Így hát megintcsak két program között főztem vmi gyorsat, finomat , egészségeset:)

Az alábbi recept úgy készült, hogy amit találtam a hűtő zöldséges rekeszében, feltúrbóztam egy kicsit és megsütöttem:) Megosztom veletek is, spontán recept :


Hozzávalók:


4 közepes krumpli ( újkrumpli)

2 közepes fej hagyma

3 szál répa

2 nagy paradicsom

1 közepes cukkini

olíva olaj

tengeri só

1 kis dobozos(250 ml) rizstejszín


A zöldségeket előkészítjük, karikára vágjuk mindet és egy tűzálló tál aljára kevés olajat öntünk, elkezdjük szép sorban lerakni őket.

Egy sor krumpli, majd a répa, cukkini és a végén a paradicsom. Aki szeretné sózhatja a rétegeket én most ezt kihagytam.



Bazsalikomos pesto


1 evőkanálnyi szárított bazsalikom ( finomabb a friss bazsalikommal viszont nekem most csak szárított volt).

1 evőkanálnyi natur vegamix

1 kávéskanál tengeri só

kb. 1 dl olíva olaj ( ha nehezen keverhető én még önteni szoktam hozzá)

1-2 evőkanál darált dió

2 cikk fokhagyma

1/2 citrom leve


A hozzávalókat turmixban vagy keverőben összekeverem, utólag még fűszerezem ha szükséges és a kész pestot összekeverem a rizstejszínnel.

Ezt a masszát öntöm a rakott zöldségekre.

Alufóliával letakarom és előmelegített sütőben 200-180 fokon kb. 20 percig sütöm ( párolom), majd az alufoliát levéve még kb. 10 percig sütöm!

Köretként vagy önmagában is fogyasztható!

Egyszerű és nagyon finom:)

3 megjegyzés:

Kata írta...

Nagyon klasszul néz ki!! Vicces, hogy tegnapelőtt én is valami ilyesmit csináltam, de sajnos a lányaimnak nem jött be annyira, mint nekünk, a férjemmel ... hja, ez nehéz ügy :o)))

harmony írta...

Tényleg jó és örülök hogy van egy újabb ilyen blog. :) ha friss bazsalikomból csinálnád a pestot ahhoz mennyi bazsalikomlevél kellene? épp van otthon 1 növénykém...

Szabóné Papp Emőke írta...

Harmonynak üzenem, hogy ilyenkor én mindig a szemmértékre bízom, viszont mivel a bazsalikom az alapja ennek a pestonak ezért én 3-4 szálat mindenképpen tennék bele!