Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2009. június 16., kedd

Pizza - fokhagymás fehér szósszal





Elkészítettem a vega, családi pizzánkat kétféle variációban.
Az igazi vékony olasz pizzát szeretjük, ezért ezt most én is betartottam, viszont nem az élesztős változatot készítettem, mert nem sűrűn használom az élesztőt.
Készítettem egy fokhagymás fehér alapú pizzát és természetesen egy hagyományosat paradicsom alappal.


Hozzávalók:

250 g teljeskiőrlésű tönköly liszt
250 g világos tönköly liszt
1 kávéskanál só
1 csomag foszfátmentes sütőpor
100 ml víz
3 evőkanál olíva olaj

Fehér, fokhagymás szósz:

Egyik előző bejegyzésemnél írtam már a szezámról amit előszeretettel használok különböző szószok, krémek, pástétomok alapjául. Jelen esetben is szezámot használtam. Kesúdiós változatot is készítettem már, annak ajánlom aki nem szereti a szezám picit jellegzetes ízét. Szezámos azért olcsóbb megoldás.

250 g szezám mag ( nem pörkölt)
100 ml növényi tejszín
2-3 evőkanál olíva olaj
ízlés szerint himalaya só
2 cikk fokhagyma
víz ( annyi mennyiség amitől nem pástétom hanem inkább folyékonyabb, szószos állaga lesz, inkább kevesebb mennyiséggel kezdjük , utána még hígítható).
1 kávéskanál szárított bazsalikom

Feltét:

3-4 közepes paradicsom felkarikázva
1 közepes hagyma
1-2 db paprika
Kedvünk szerint variálhatjuk, pl. gombát, vagy más zöldségeket is tehetünk.
120 g olvadós, növényi sajt
1-2 szál friss bazsalikom ha elkészült, a tetejére.



A lisztet először összekeverjük a sóval és a sütőporral, majd hozzáadjuk az olíva olajat és a vizet. Tésztát gyúrunk belőle, addig gyúrjuk amíg elválik az edény falától. Letakarva addig pihentetjük amíg elkészítjük a fokhagymás szezám szószt!
A szezám magot kávédarálon, vagy turmixben "ledarálom", hozzáadom a sót, olíva olajat, a növényi tejszínt és a fokhagymát, majd a vizet és krémes állagúvá össze turmixolom.
Utána beleteszem a bazsalikomot és annyi mennyiségű vizet, hogy picit hígabb legyen.
Vissza térve a tésztánkhoz, ketté osztjuk ( a másik a paradicsomos alapú pizzánk lesz) és kb. egy cm. vastagságú kerek formává nyújtjuk, a széleit beperdítjük ( azért, hogy a szószunk ne folyón le.)
Az elkészült pizza tésztánkat megkenjük kevés olíva olajjal, rá öntjük a fokhagymás szószunkat, utána következhetnek a paradicsom szeletek, majd a felkarikázott hagyma és a paprika.
A maradék 2 cikk fokhagymát vékony szeletekre vágtam és megszórtam vele a pizzám tetejét.
A végén vékony lyukú reszelőn a tetejére reszeltem a növényi sajtot.

Az előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt készre sütöttem.
Ha elkészült a tetejére csorgattam még keveset a szószból és friss bazsalikom levelekkel díszítettem:)

Ez a pizza: anticandidás, laktózmentes és abszolút egy lúgosító változata a hagyományosnak.

Fittanyuka - Lúgosító ételek a facebookon

Nincsenek megjegyzések: