Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2010. december 12., vasárnap

Gesztenyés Csók

Közeledvén a Karácsony, próbálgatom az új recepteket, viszont az idén nemcsak nádcukorral és mézzel készítem a finomságokat, hanem készítek Xilittel édesített és alacsony szénhidrát tartalmú süteményeket is.
Íme itt az egyik ilyen finomság:


Hozzávalók:

25 dkg cukormentes gesztenyepüré
1 evőkanál olaj
7,5 dkg bio, nem hidrogénezett növényi margarin
3 evőkanálnyi xilit, növényi édesítő
3 dkg teljeskiörlésű tönkölyliszt vagy köles liszt
késhegynyi szódabikarbóna

A hozzávalókból tésztát gyúrunk és nyomózsákba töltjük a masszát. Majd sütő papírral kibélelt tepsire halmokat nyomunk. Előmelegített sütőben 160 fokon 8-10 percig sütjük őket.


Tipp: A gluténérzékenyek készíthetik köles liszttel. Fogyaszthatják a candidások, tej-tojás érzékenyek, vegánok.

3 megjegyzés:

Pilchard írta...

Szia.
Mindent ugyanígy csináltam és szétfolyt az egész.Szerinted miért?

Szabóné Papp Emőke írta...

Kedves Pilchard!

Ha úgyanúgy csináltad, akkor tényleg nem értem! Én fagyasztott gesztenyepüréből csináltam, amit a hütőben hagytam kiengedni, jól gyúrható volt a tészta, szinte kemény!.?.

Vera írta...

Jó ötlet ezt a Napfényes receptet megdobni a szódabikarbónával. Én az eredetit készítettem (http://veravegakonyhaja.blogspot.com/2008/10/gesztenys-tallr-tegnap-az-ovis.html), lapos is lett, persze az biztos töményebb. Ki fogom próbálni így is! BUÉK!