Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2010. március 25., csütörtök

Tavaszi laska gomba - ragu

Visszatértem! Az elmúlt napokban végre volt időm a családra, háztartásra és természetesen a főzésre!
Sikeresen véget ért a böjtőm, 10 évet fiatalodtam:), na jó annyit azért nem, de tény, hogy nagyon jól érzem magam. Sikerült a felépítő időszak és azóta is odafigyelek a táplálkozásra, hogy ez az állapot megmaradjon!
Élvezem a piacra járást, tele van friss zöldekkel, minden földi jóval, így akadtam a minap a laskagombára. Mi nagyon ritkán eszünk gombát, viszont most kivételt tettem, mert nagyon ráéheztem egy finom gombaételre!



Hozzávalók:

500 g laskagomba
1 szál póréhagyma
1 szál újhagyma
1-2 evőkanál olíva olaj
1 cikk fokhagyma
300 ml zabtejszín
1/2 kávéskanál tengeri só

A gombát folyó víz alatt alaposan megtisztítjuk és csíkokra vágjuk. A hagymát szintén tisztítjuk, majd felkarikázzuk.
Az olívaolajat felhevítjük és megfuttatjuk rajta a poré és újhagymát, sózzuk, majd miután picit megpuhult, rádobjuk a gombát, alaposan összekavarjuk és fedő alatt kb. 15 -20 percig pároljuk. A laskagombának több idő kell, viszont teljesen puha sosem lesz, mert picit gumis állagú.
Miután már kellő mennyiségű vizet engedett és kb. 20 percig pároltuk , utánna nyakon öntjük a tejszínnel, belepréselünk egy cikk fokhagymát, ha szükséges még sózzuk és keverés mellett még 2-3 percig főzzük.
Tálalás előtt friss, aprított petrezsemzölddel szórtam meg!

Tipp:
Én sűrűn alkalmazon tejszínes raguknál, hogy sűrítem az állagát, hogy ne leves szerű legyen: 1-2 evőkanál kukorica keményítőt 2-3 evőkanál vízzel simmára keverek és hozzáöntöm a raguhoz, majd állandó keverés mellett 1-2 percig főzöm