Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2010. július 1., csütörtök

Köleskrémmel töltött Gomba


Sok elfoglaltságom miatt megint a gyors és egyszerű ételek vannak előtérben. Másik ok, hogy ebben a melegben nincs sok kedvem a tűzhely mellett melegedni, amikor amúgy is inkább a nyers gyümölcsöket, zöldségeket kell előtérbe helyezni és a sok főtt, nehezebb ételt meghagyni a hűvösebb napokra.
Gombát szeretem mert önálló ételként is fogyasztható és sokféleképpen variálhatóak a gombával készűlt receptek.

Hozzávalók:

5-8 db nagyobb tölteni való gomba
4  evőkanál olíva olaj


Köleskrém:

4-5 evőkanál köles liszt
1/2 kávéskanál tengeri só
1 kávéskanálnyi vegamix
1 cikk fokhagyma
késhegynyi cayenne paprika

A gombák szárait eltávolítjuk és a megmosott gomba fejeket egy olajjal kikent sütőlapra helyezzük.
A gombák szárait is felhasználtam, feldaraboltam és később a köles krémhez adtam.

A köles liszt főzésénél dupla mennyiségű vizet a sóval forralni kezdjük. Majd állandó keverés  mellett hozzáadjuk a lisztet, fűszerezzük a vegamixel, cayenne paprikával. Hozzáadjuk a gombák szárát is és állandó keverés mellett  kb. 5 percig főzzük. 
Miután elkészült hozzákeverjük az olíva olajat , préselt fokhagymát  és a krémet a gombák üregébe töltjük, majd sütőben 180 fokon 15 percig sütjük. Friss salátával kitűnő vacsora.

2 megjegyzés:

Kata írta...

Felhasználva az alapötletet, nagyon finom töltött cukkinit készítettem vacsira! :) Köszi!

Szabóné Papp Emőke írta...

Hm, jó ötlet a cukkini, szerintem énis kipróbálom:)