Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2009. december 26., szombat

Fahéjas aszalt szilva leves

Szerintem ez lett a legfinomabb:)) Nem készítem gyakran, mert úgy gondolom, hogy ez egy téli, karácsonyi leves.



Hozzávalók:

250 g magozott aszalt szilva
1 dl vörösbor
300 ml kókusz tejszín
2-3 evőkanál barna rizs liszt, vagy kukorica keményítő
1/2 mokkáskanál bourbon vanília
1 rúd egész fahéj
pár szem szegfűszeg
2-3 evőkanál nyírfa cukor
1-1,5 l víz

Tetejére:
pirított mandula szeletek
növényi tejszín hab

Az aszalt szilvát megmossuk, és a fűszerekkel, nyírfa cukorral, vízzel, vörösborral oda tesszük főni.
Amikor felforrt lehúzzuk a tűzről .
Elkeverjük a növényi tejszínt csomómentesen a keményítővel és ezzel sűrítjük be a levest. Újra felforraljuk a tejszínnel, ízesítjük még őrölt fahéjjal.
Másnapra lesz igazán finom, amikor egy éjszakát áll még a hűtőszekrényben.
Kevés zsiradékon mandula szeleteket pirítottam , növényi tejszínhabot nyomtam a tetejére és megszórtam a mandulával. ( fotóról lemaradt:(  .. )
Célszerű melegen, de nem forrón tálalni!


 

Nincsenek megjegyzések: