Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2009. december 26., szombat

Vegán töltött káposzta - Erdélyiesen


Mint már említettem, idén hagyományos ízekre vágytam, ezért esett a választásom a töltött káposztára, habár régebben sem tömtem tele magam a töltött káposztával, a nagy kedvencek közé sosem tartozott, most mégis hiányzott az íze, illata.
 Nekem ez a változat tökéletesen vissza adta azt az ízhatást amire vágytam.
 Mivel elfelejtettem gabona kolbászt vásárolni, viszont a káposzta már megvolt és az elhatározás, dióval és füstölt tofuval töltöttem meg a leveleket.
Régen hallottam egy dióval töltött káposzta receptet, viszont az már elég régen volt és a receptet sem találtam, ezért  most kicsit improvizáltam.
 A töltelék  sok lett, valószínű a barnarizs miatt, semmi gond nem lett volna ha van még káposzta levelem:( A tölteléket akár a rakott káposztánál leraktam a  már megtöltött levelek  alá.

Hozzávalók:

kb. 500 g vágott savanyú káposzta
10-15 db. káposzta levél
250 g füstölt tofu
125 g barnarizs
200 g darált dió
1 kávéskanál só
1/2 kávéskanál borsika fű
1-2 babérlevél
1 kávéskanál piros paprika
pár szem  egész fekete bors
3 evőkanál olíva olaj
1 hagyma
2 cikk fokhagyma
víz

Tetejére:

Natúr szója joghurt elkeverve növényi tejszínnel.

Az előző nap beáztatott barna rizst  sós vízben puhára főzzük.
A tofut sajt reszelőn lereszeljük, majd összekeverjük a rizzsel, dióval .
A  megtisztított hagymát bele reszeljük, bele préseljük a fokhagymát, fűszerezzük a sóval, borsikafűvel, piros paprikával, összekeverjük az olíva olajjal.
A káposzta levelek erős erezetét kivágjuk, és a töltelékből kb. diónyi , vagy kicsivel több töltelékkel megtöltjük.
A káposzta levél alsó és felső szélét behajtjuk, majd feltekerjük.
Egy edényben lerakjuk először a vágott savanyú káposztát, majd erre következnek szép sorban a töltött levelek. ( én a kettő közé rétegeztem a maradék tölteléket), a tetejére újra a vágott káposzta kerül.
Rászórjuk a babér leveleket, egész bors szemeket, felöntjük annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje és kis lángon , lassan 1-1.5 órát főzzük.
Erre a változatra is igaz, hogy felmelegítve finomabb:))


Kenyér nélkül karcsúsító fogás is , a barnarizs miatt viszont laktató.


Fittanyuka - Lúgosító ételek a facebookon

Nincsenek megjegyzések: