Fittanyuka

Fittanyuka
Lúgosító receptek: Tej,-Tojás,- Húsmentesen...Ami finom az mostmár egészséges is!

2010. április 25., vasárnap

Tofu a tortán II.- Fekete áfonyás"Túró"-Tofu Torta

A múltkori citromos "túró" tortából merítettem az ihletet, mert az nagyon finom lett, most egy kicsit feltúrboztam az ötletet és szerintem finmom lett, legalábbis a család véleménye ez volt, majd kiderűl, hogy a lányok mit szóltak hozzá?!

Meg találó a címhez is, mivel itt valóban tofu a tortán, a túró helyett:)



Hozzávalók:

Tej és tojásmentes Piskóta:

125 g teljes kiörlésű tönköly liszt
125 g bio fehér tönkölyliszt
5 evőkanál étolaj
10 dkg barna nádcukor
2,5 dl növényi tej
1 tasak foszfátmentes sütőpor
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna

A hozzávalókat robotgéppel alaposan összekeverjük és sütőpapírral kibéllet kapcsos ( nagy) tortafomában
előmelegített sütőben 200  C fokon 20 percig sütjük. 10 perc után levesszük a hőfokot 170 C fokra.
Szúrópróbát végzünk mielőtt kivesszük, hog átsült-e a tészta?!
Miután megsült hagyjuk kihűlni.

Áfonyás tofukrém:

3 csomag natúr tofu ( 3 X 300 g)
1 citrom leve és reszelt héjja
6 evőkanál barna nádcukor, vagy méz
1 csomag fagyasztott áfonya, vagy vegyes erdei gyümölcsök 250 g
150 g fekete áfonya lekvár ( én szerencsés vagyok, mert anyukám erdélyi - havasi áfonya lekvárját használtam):)
250 ml növényi tejszín ( zab, vagy rizs)
2 dl növényi tej
2 kávéskanál strabak - növényi, zselésítő por
Menta levél és mandula pehely a díszítéshez!

A tofut lereszeljük és turmixgéppen az összetevőkkel ( kivéve a fagyasztott gyümölcsök és s strabak) összeturmixoljuk amíg eléggé krémes nem lesz.
Majd edénybe öntjük és melegíteni kezdjük a krémet. A strabakot egy evőkanál barna cukorral összekeverjük, és beleszórjuk a krémbe, összefőzzük amíg felforr, állandó keverés mellett. Hozzáadjuk a kiolvasztott és lecsöpögtetett gyümölcsöket, összekeverjük.
A piskótánkat visszatesszük a kapcsos tortaformába, megkenjük áfonya lekvárral, majd erre öntjük a krémet, elsímítjuk egy vizes ,hosszú kés segítségével. Hűtőben min. 4-5 órát, de a legjobb ha egy éjszakát állni hagyjuk. Én előző nap készítettem el ezt a desszertet.
Majd miután kikapcsoljuk a tortaformát és megszílárdult a krém a tetején, mandula pehellyel  és áfonyával, vagy erdei gyümölcsökkel pár levél mentával díszítjük.



És a hangulat a lányokkal nagyon jó volt! Alíg várom a következő találkát:)!


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lègyszi ìrd le hàny gramm az a 3 csomag tofu (nàlunk pl. 1 csomag a 360 gr),koszi:Zsu

Névtelen írta...

Bocs, ugya az első hozzávaló tk tönköly liszt akar lenni???

Szabóné Papp Emőke írta...

Köszi az észrevételt, picit elírtam!
Igen, természetesen liszt!

benzsi írta...

Emi, nem tudom, hogy észrevetted-e, de az operából nem lehet megnyitni a blogodat. vagy csak nekem nem sikerül?